søndag 5. juni 2011

Om livet på sykehus

Nå har jeg snart klart meg gjennom tre netter på St. Olavs Hospital, og kjedeligere har det aldri vært. Kan ikke huske sist jeg ikke hadde noen ting å gjøre, og da blir det vanskelig å omstille seg til å skulle ligge i en seng med masse ledninger festet til seg, slik at det er en kamp hver gang jeg må skifte stilling.

Og når man i tillegg ser at klokka er 04.30 og jeg enda ikke har fått sovet, da stiger frustrasjonen og kjedsomheten et par tusen hakk. Og da blir man seende ut nå sånt som dette:


Men én fornuftig ting får jeg iallfall gjort, som å lese sakspapirene fra oppvekstkomiteen som skal opp til behandling i bystyret. Har nå kommet meg gjennom "Forskrift om likeverdig behandling av private barnehager - Fastsetting om tilskuddssatser og overgangsordninger i 2011". Må innrømme at det virka passe heavy lesing til å begynne med, men det gikk ganske smertefritt når jeg kom i gang. Forøvrig er jeg totalt i mot denne likebehandlingen, og skjønner ikke greia med at det skal være greit med private barnehager og ikke med skoler eller sykehjem. Det er langt fra greit at kommersielle aktører skal ta utbytte av skattepengene våre enten det er for å drive barnehage, skole eller barnevern. 

Konklusjon: Får jeg ikke sove nå ender jeg opp med å bli nerd på bystyrearbeid, for jeg har ennå et par sakspapirer liggende.  

1 kommentar: